Władze Gminy Głusk zapewniają, że miejscowy urząd realizował i nadal realizuje wszystkie zadania, wynikające z obowiązujących przepisów, w tym te zawarte we wspomnianym rozporządzeniu.
Dotyczy to m.in.: rejestracji stanu cywilnego, ewidencji ludności i dowodów osobistych, pomocy społecznej, świadczenia usług komunalnych, administracji architektoniczno-budowlanej (na przykład decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu) oraz ochrony środowiska, w tym decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji czy zezwalających na usunięcie drzew lub krzewów.
Zgodnie z zarządzeniem wójta gminy Głusk z 17 marca, w trosce o bezpieczeństwo pracowników urzędu i jego klientów ich bezpośrednia obsługa jest zawieszona. Jedynie w wyjątkowych sytuacjach dopuszcza się taką formę załatwiania spraw, ale tylko po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.
Pracownicy Urzędu Gminy Głusk są do dyspozycji pod numerem: 81 75 18 760, mailowo pod adresem: sekretariat@glusk.pl lub poprzez platformę e-PUAP.