USTAWIENIA

Jesteś na: Aktualności Informacja

Aktualności

Informacja
26.06
2025

Informacja

Jednostka ogłaszająca: Samorządowy Zespół Ekonomiczno Administracyjny Szkół przy Urzędzie Gminy Głusk ul. Rynek 1 20-388 Dominów. Stanowisko pracy Główny księgowy

Data ogłoszenia 2025-06-26

Termin składania dokumentów 2025-07-10

Wymagane wykształcenie Wykształcenie wyższe

Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania obowiązkowe

  1. ma obywatelstwo polskie,
  2.  ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
  3. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku,
  4.  nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
  5. posiada nieposzlakowaną opinię,
  6. spełnia jeden z poniższych warunków:
    1.  ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe,
    2. posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów,
  7. znajomość przepisów prawnych regulujących ustrój i kompetencje samorządu gminnego,
  8. posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości

 

Wymagania dodatkowe

  1. znajomość regulacji prawnych i umiejętność ich interpretacji i stosowania w szczególności: ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, ustawy Karta Nauczyciela, ustawy o systemie oświaty, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o ochronie danych osobowych,
  2.  doświadczenie w rozliczaniu projektów ze Środków UE oraz budżetu państwa,
  3. znajomość zasad funkcjonowania administracji samorządowej,
  4. komunikatywność, umiejętność pracy w zespole oraz zarządzania nim,
  5. bardzo dobra znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych,
  6. kreatywność i obowiązkowość przy realizacji zadań,
  7. praktyczna znajomość programów księgowych,
  8. odporność na stres,
  9.  zdolność analitycznego myślenia oraz umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia,
  10. umiejętność podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów,
  11. wysoka kultura osobista.

 

Zakres obowiązków

  1. prowadzi rachunkowość i gospodarkę finansową SZEAS i jednostek obsługiwanych zgodnie
    z obowiązującymi przepisami, w tym: wykonuje dyspozycje środkami pieniężnymi, dokonuje wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, dokonuje wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych SZEAS i jednostek obsługiwanych  oraz w zakresie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych jak również: w zakresie innych zadań realizowanych przez SZEAS i jednostki obsługiwane,
  2. opracowuje dokumentację finansową związaną z obsługą SZEAS i jednostek obsługiwanych,
  3. opiniuje pod względem finansowym oraz parafuje projekty umów zawieranych przez SZEAS i jednostki obsługiwane jak również dokonuje, na etapie poprzedzającym zaciąganie zobowiązań, potwierdzenia dostępności środków finansowych na realizację zadań z uwzględnieniem obowiązującej klasyfikacji wydatków, w celu zapewnienia właściwej realizacji finansowej zobowiązań,
  4. zgłasza zapotrzebowania na środki finansowe na realizację zobowiązań,
  5. opracowuje projekty planów dochodów i wydatków dla SZEAS i poszczególnych jednostek obsługiwanych, jak również wnioskuje w trakcie roku budżetowego o dokonywanie zmian w planie finansowym, w celu zapewnienia środków na realizację zadań w odpowiedniej klasyfikacji budżetowej,
  6. nadzoruje i koordynuje prace związane z bieżącą analizą wykonania dochodów i wydatków budżetowych przez SZEAS i jednostki obsługiwane oraz nadzoruje opracowywanie informacji o wykonaniu planu finansowego w celu zapewnienia właściwej realizacji planu finansowego SZEAS i jednostek obsługiwanych,
  7. sprawuje nadzór nad prawidłowym i terminowym rozliczaniem z ZUS, Urzędem Skarbowym oraz  Instytucją finansową,
  8. sprawuje nadzór nad obiegiem dokumentów finansowych SZEAS oraz pomiędzy SZEAS a jednostkami obsługiwanymi,
  9. sprawuje nadzór nad prowadzeniem rozliczeń finansowych zgodnie z planem budżetowym i przepisami ustawy o rachunkowości,
  10. sprawuje nadzór nad prowadzeniem zapisów księgowych,
  11. sporządza i terminowo przekazu sprawozdania finansowe, budżetowe, w zakresie operacji finansowych, w celu realizacji przepisów prawa z zakresu sprawozdawczości oraz przekazywania odpowiednich danych właściwym podmiotom,
  12. nadzoruje całokształt spraw z zakresu rachunkowości wykonywanych przez pracowników SZEAS, którzy wykonują zadania z zakresu księgowości SZEAS i jednostek obsługiwanych,
  13. nadzoruje bieżącą windykację należności finansowych i majątkowych,
  14. wyliczanie odpisu rocznego Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (ZFSS) SZEAS i jednostek obsługiwanych,
  15. gromadzi, przechowuje i archiwizuje dokumentację finansowo - księgową,
  16.  nadzoruje ewidencję środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych jak również nadzoruje księgowe rozliczenie wyników inwentaryzacji, w celu zapewnienia niezbędnych danych finansowych na temat stanu i zmian aktywów SZEAS i jednostek obsługiwanych,
  17. główny księgowy SZEAS ponosi odpowiedzialność służbową przed Dyrektorem SZEAS za prawidłowość realizacji swoich obowiązków i zadań określonych w przepisach,
  18. współpracuje ze Skarbnikiem Gminy Głusk w zakresie polityki budżetowej SZEAS i jednostek obsługiwanych,
  19. wykonuje inne zadania przewidziane przepisami prawa oraz zadania wynikające z poleceń i upoważnień Dyrektora.

 

 

Wymagane dokumenty

  1. list motywacyjny,
  2. życiorys (CV) z opisem przebiegu pracy zawodowej,
  3. kserokopia dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, w tym posiadane certyfikaty, dyplomy, zaświadczenia ukończonych kursów, szkoleń itp. w merytorycznym kierunku,
  4. kserokopie świadectw pracy, bądź innych dokumentów potwierdzających staż pracy,
  5. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegających się o zatrudnienie,
  6. oświadczenie kandydata o braku przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na wskazanym stanowisku,
  7. oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  8. oświadczenie kandydata stwierdzające, iż posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta w pełni z praw publicznych,
  9. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  10. inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
  11. Dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone klauzulą o następującej treści:
    „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgonie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135)”.
  12. Kserokopie przedkładanych dokumentów muszą być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.

Warunki pracy

Pełny etat wymiaru czasu pracy

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia wynosi 0%

Miejsce składania dokumentów

Samorządowy Zespół Ekonomiczno – Administracyjny Szkół przy Urzędzie Gminy Głusk ul. Rynek 1, 20-388 Dominów

Uwagi

Dokumenty należy składać do dnia 10.07.2025 r. (czwartek) do godziny 15.15, decyduje data wpływu do SZEAS.

Dokumenty należy składać osobiście w zaklejonej kopercie w SZEAS przy UG Głusk opatrzonej opisem „Nabór na stanowisko – Główny księgowy SZEAS” w pokoju 206 lub wysłać na adres:  Samorządowy Zespół Ekonomiczno – Administracyjny Szkół przy Urzędzie Gminy przy UG Głusk ul. Rynek 1, 20-388 Dominów.

Powrót