Data ogłoszenia 2025-06-26
Termin składania dokumentów 2025-07-10
Wymagane wykształcenie Wykształcenie wyższe
Wymagania związane ze stanowiskiem
Wymagania obowiązkowe
- ma obywatelstwo polskie,
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku,
- nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- posiada nieposzlakowaną opinię,
- spełnia jeden z poniższych warunków:
- ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe,
- posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów,
- znajomość przepisów prawnych regulujących ustrój i kompetencje samorządu gminnego,
- posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości
Wymagania dodatkowe
- znajomość regulacji prawnych i umiejętność ich interpretacji i stosowania w szczególności: ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, ustawy Karta Nauczyciela, ustawy o systemie oświaty, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o ochronie danych osobowych,
- doświadczenie w rozliczaniu projektów ze Środków UE oraz budżetu państwa,
- znajomość zasad funkcjonowania administracji samorządowej,
- komunikatywność, umiejętność pracy w zespole oraz zarządzania nim,
- bardzo dobra znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych,
- kreatywność i obowiązkowość przy realizacji zadań,
- praktyczna znajomość programów księgowych,
- odporność na stres,
- zdolność analitycznego myślenia oraz umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia,
- umiejętność podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów,
- wysoka kultura osobista.
Zakres obowiązków
- prowadzi rachunkowość i gospodarkę finansową SZEAS i jednostek obsługiwanych zgodnie
z obowiązującymi przepisami, w tym: wykonuje dyspozycje środkami pieniężnymi, dokonuje wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, dokonuje wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych SZEAS i jednostek obsługiwanych oraz w zakresie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych jak również: w zakresie innych zadań realizowanych przez SZEAS i jednostki obsługiwane,
- opracowuje dokumentację finansową związaną z obsługą SZEAS i jednostek obsługiwanych,
- opiniuje pod względem finansowym oraz parafuje projekty umów zawieranych przez SZEAS i jednostki obsługiwane jak również dokonuje, na etapie poprzedzającym zaciąganie zobowiązań, potwierdzenia dostępności środków finansowych na realizację zadań z uwzględnieniem obowiązującej klasyfikacji wydatków, w celu zapewnienia właściwej realizacji finansowej zobowiązań,
- zgłasza zapotrzebowania na środki finansowe na realizację zobowiązań,
- opracowuje projekty planów dochodów i wydatków dla SZEAS i poszczególnych jednostek obsługiwanych, jak również wnioskuje w trakcie roku budżetowego o dokonywanie zmian w planie finansowym, w celu zapewnienia środków na realizację zadań w odpowiedniej klasyfikacji budżetowej,
- nadzoruje i koordynuje prace związane z bieżącą analizą wykonania dochodów i wydatków budżetowych przez SZEAS i jednostki obsługiwane oraz nadzoruje opracowywanie informacji o wykonaniu planu finansowego w celu zapewnienia właściwej realizacji planu finansowego SZEAS i jednostek obsługiwanych,
- sprawuje nadzór nad prawidłowym i terminowym rozliczaniem z ZUS, Urzędem Skarbowym oraz Instytucją finansową,
- sprawuje nadzór nad obiegiem dokumentów finansowych SZEAS oraz pomiędzy SZEAS a jednostkami obsługiwanymi,
- sprawuje nadzór nad prowadzeniem rozliczeń finansowych zgodnie z planem budżetowym i przepisami ustawy o rachunkowości,
- sprawuje nadzór nad prowadzeniem zapisów księgowych,
- sporządza i terminowo przekazu sprawozdania finansowe, budżetowe, w zakresie operacji finansowych, w celu realizacji przepisów prawa z zakresu sprawozdawczości oraz przekazywania odpowiednich danych właściwym podmiotom,
- nadzoruje całokształt spraw z zakresu rachunkowości wykonywanych przez pracowników SZEAS, którzy wykonują zadania z zakresu księgowości SZEAS i jednostek obsługiwanych,
- nadzoruje bieżącą windykację należności finansowych i majątkowych,
- wyliczanie odpisu rocznego Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (ZFSS) SZEAS i jednostek obsługiwanych,
- gromadzi, przechowuje i archiwizuje dokumentację finansowo - księgową,
- nadzoruje ewidencję środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych jak również nadzoruje księgowe rozliczenie wyników inwentaryzacji, w celu zapewnienia niezbędnych danych finansowych na temat stanu i zmian aktywów SZEAS i jednostek obsługiwanych,
- główny księgowy SZEAS ponosi odpowiedzialność służbową przed Dyrektorem SZEAS za prawidłowość realizacji swoich obowiązków i zadań określonych w przepisach,
- współpracuje ze Skarbnikiem Gminy Głusk w zakresie polityki budżetowej SZEAS i jednostek obsługiwanych,
- wykonuje inne zadania przewidziane przepisami prawa oraz zadania wynikające z poleceń i upoważnień Dyrektora.
Wymagane dokumenty
- list motywacyjny,
- życiorys (CV) z opisem przebiegu pracy zawodowej,
- kserokopia dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, w tym posiadane certyfikaty, dyplomy, zaświadczenia ukończonych kursów, szkoleń itp. w merytorycznym kierunku,
- kserokopie świadectw pracy, bądź innych dokumentów potwierdzających staż pracy,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegających się o zatrudnienie,
- oświadczenie kandydata o braku przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na wskazanym stanowisku,
- oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie kandydata stwierdzające, iż posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta w pełni z praw publicznych,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
- Dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone klauzulą o następującej treści:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgonie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135)”.
- Kserokopie przedkładanych dokumentów muszą być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
Warunki pracy
Pełny etat wymiaru czasu pracy
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce
Wskaźnik zatrudnienia wynosi 0%
Miejsce składania dokumentów
Samorządowy Zespół Ekonomiczno – Administracyjny Szkół przy Urzędzie Gminy Głusk ul. Rynek 1, 20-388 Dominów
Uwagi
Dokumenty należy składać do dnia 10.07.2025 r. (czwartek) do godziny 15.15, decyduje data wpływu do SZEAS.
Dokumenty należy składać osobiście w zaklejonej kopercie w SZEAS przy UG Głusk opatrzonej opisem „Nabór na stanowisko – Główny księgowy SZEAS” w pokoju 206 lub wysłać na adres: Samorządowy Zespół Ekonomiczno – Administracyjny Szkół przy Urzędzie Gminy przy UG Głusk ul. Rynek 1, 20-388 Dominów.